Platforma de e-learning, rezultat al activitatății 9

În această lună ia sfârșit Activitatea cu numărul 9, în care am urmărit introducerea/extinderea utilizării TIC în cadrul programelor de masterat – construirea unui portal de e-learning.

Acest nou instrument, modern, inovator și flexibil, oferă atât cadrelor didactice cât și studenților o platformă comună care poate reuni toate interacțiunile care au loc în cadrul cursurilor.

Avantajele aduse de această platformă sunt multiple. Profesorii pot să urmărească în timp real evoluția studenților la cursurile pe care le gestionează, pot furniza feedback studenților mult mai centralizat și mai rapid, pot coresponda atât cu fiecare student în parte cât și cu grupuri prestabilite (grupe, ani), cât și ad-hoc, pot organiza mult mai ușor diversele componente din care este alcătuită o notă la curs sau la seminar, pot urmări prezența centralizat, pot oferi materiale de studiu mai ușor și mai rapid, pot organiza mult mai facil teste pe parcurs pentru a detecta eventualele subiecte pe care ar trebui să mai insiste.

Avantajele oferite studenților sunt la fel de numeroase. Ei pot vedea toate cursurile la care sunt înscriși, pot accesa centralizat toate materialele necesare pentru aceste cursuri, pot să corespondeze cu profesorii și colegii, pot să își vadă rezultatele la toate materiile sau la diferitele proiecte predate, pot să primească feedback din partea cadrelor didactice, pot colabora mult mai ușor cu colegii la proiectele de grup, își pot urmări evoluția prezenței pe fiecare curs în parte.

Platforma este deja utilizată de mai multe cadre didactice și este activă atât la beneficiarul proiectului (Departamentul de Administrație Publică de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca) cât și la cei doi parteneri de la Academia de Studii Economice din București și la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași.

Pentru a facilita adoptarea de către cât mai multe cadre didactice a platformei de e-learning au fost realizate instruiri pentru cadrele didactice la toți cei trei parteneri. De asemenea, studenții de la cele trei programe au fost și ei instruiți în utilizarea platformei, pentru o familiarizare cât mai rapidă cu acest nou instrument de interacțiune dintre studenți și profesori.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.