Activitatea numărul 16 – către un model de asigurare a calității în programele de masterat în AP

În cadrul acestui proiect, Activitatea cu numărul 16, Revizuirea și testarea sistemelor de indicatori de referință, a procedurilor și mecanismelor de asigurare și management al calității ocupă un rol foarte important.

În încercarea de a contura un standard de calitate care să poată fi urmat de către programele de masterat în administrație publică din România, realizarea unui model de asigurare a calității este unul dintre pașii cei mai grei și, concomitent, cei mai importanți. Distincția esențială care a stat la baza muncii experților care sunt implicați pe această activitate este aceea că scopul activității nu este evaluarea calității programelor de masterat, ci a existenței sau lipsei instrumentelor care să urmărească asigurarea acestei calități.

Modelul teoretic care este creat tocmai în această perioadă vine să umple un gol resimțit de toți cei care am lucrat în cadrul departamentelor de administrație publică, cel puțin la cei trei parteneri de la Cluj-Napoca, Iași și București. Prin raportarea la cele mai bune modele din Europa occidentală, dar și la ce se întâmplă peste ocean, acest model poate reprezenta punctul de plecare către o creștere voluntară a calității programelor de masterat în administrație publică nu doar la cele trei universități partenere în acest proiect, ci și la alte programe similare din România, care pot ajunge la concluzia că autoreglementarea și respectarea voluntară a unor standarde înalte de calitate este drumul către un învățământ de calitate și, implicit, către succesul educațional și reușita în atragerea celor mai buni studenți.

Pe lângă acest model, este în continuare în desfășurare activitatea studenților care au obținut burse. Proiectele de cercetare la care studenții lucrează încep să indice direcțiile generale ale lucrărilor de cercetare pe care le vor realiza. Experiența colaborării strânse între studenți și profesorii coordonatori este aproape universal apreciată ca fiind excelentă, iar cercetările realizate ajută la realizarea celorlalte subactivități.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.