Conferința de la Poiana Brașov – ce înseamnă calitate în învățământul superior

Între 25 și 28 iunie, la Poiana Brașov, s-a continuat tradiția conferințelor organizate de cei trei parteneri în acest proiect (Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, prin Departamentul de Administrație Publică, Academia de Studii Economice din București și Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași).

Titlul conferinței, ”Managementul calității în educație. Indicatori, proceduri și mecanisme de asigurare a calității la nivelul programelor de masterat în administrație publică”, arată că această întâlnire a prilejuit lansarea modelului de evaluare al calității realizat în cadrul activității cu numărul 16 și prezentarea procesului laborios care a stat la baza realizării lui.

Pe parcursul celor 4 zile, studenții, cadrele didactice și invitații care au participat au avut ocazia să afle care au fost sursele de inspirație pentru acest instrument (organizațiile europene – precum EAPAA și NISPAcee, americane – NASPAA sau românești – ARACIS), care au fost punctele de divergență între aceste modele existente și cel pe care l-au structurat colegii implicați în această activitate și motivele pentru aceste inovații. De asemenea, legat de calitatea în învățământul superior și de evaluarea ei, mai multe discuții și workshop-uri au avut ca temă indicatorii și mecanismele prin care această calitate sau lipsa ei se poate decela și îmbunătăți.

Invitații de la Autoritatea Națională pentru Calificări (ANC) au avut o serie de intervenții prin care s-a prezentat mecanismul prin care aceste calificări se integrează cu evoluția sistemului de învățământ superior. Au avut loc și discuții mai generale și mai puțin structurate despre viziunile în ceea ce privește calitatea studiilor universitare atât din partea studenților cât și a profesorilor.

Cele mai bune 5 lucrări de cercetare dintre cele realizate pe activitatea numărul 16 au fost de asemenea prezentate și au iscat discuții animate.

La finalul conferinței, și ținând cont și de apropierea finalizării proiectului, s-au tras și unele concluzii despre realizările dar și neîmplinirile acestui proiect complex. Toți participanții au fost de acord însă că această colaborare a fost un succes și a contribuit decisiv la îmbunătățirea programelor tuturor celor trei parteneri, iar interacțiunea dintre cadrele didactice și studenții celor trei universități în cadrul conferințelor organizate este una dintre cele mai importante realizări, iar legăturile construite vor continua cu siguranță și după încheierea proiectului.

Galerie foto.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.