Activitatea 08

A8 – Realizarea de materiale și instrumente didactice și de învățare pentru cele 4 programe de masterat în administrație publică

Materialele didactice sunt esențiale în vederea creșterii calității programelor de masterat și de aceea activitatea nr. 8 reprezintă una dintre activitățile cheie în cadrul proiectului, prin numărul mare de experți implicați (atât pe termen lung cât și scurt), durata activității și rezultatele preconizate.

Activitatea 8 a fost programată inițial să se deruleaze pe o perioadă de 6 luni, între lunile decembrie 2011 și mai 2012. Universitatea Babeș-Bolyai este partenerul responsabil de coordonarea acestei activități. Pe parcursul activității, din motive legate de întârzieri în procedura de atribuire a contractului de aciziție a serviciilor de editare/tipărire a suporturilor de curs (anularea repetată a procedurii), A8 a fost prelungită succesiv (de trei ori), ajungând să acopere perioada decembrie 2011-martie 2013. Date fiind aceste întârzieri legate de achiziții, coordonatorii A8 și echipa de management au decis ca perioada de prelungire să fie folosită pentru a maximiza rezultatele generale ale activității.

În perioada inițială a activității experții au realizat suporturile de curs urmând în general următorii pași: consultarea unor suporturi de curs pe discipline similare de la universități din străinătate, realizarea structurii materialului și discutarea ei în vederea obținerii de fedback cu colegi din țară și străinătate, efectuarea documentării prin consularea de cărți, articole și resurse online, redactarea suporturilor de curs, obținerea de feedback/recomandări asupra materialului final. Pentru suporturile de curs experții au realizat și prezentări powerpoint și textul pentru podcasturile de promovare a suporturilor de curs.

Pentru perioada de prelungire s-au decis două mari direcții de acțiune:

  • îmbunătățirea la maxim a suporturilor de curs elaborate deja și finalizarea tuturor cursurilor de către experții implicați mai târziu sau pentru o perioadă mai lungă în cadrul A8 – elaborare cursuri;
  • maximizarea potențialului materialelor de promovare elaborate în cadrul A8, respectiv prezentări generale ale cursurilor în format power-point și înregistrarea unor podcast-uri.

În încercarea de a maximiza potențialul materialelor de prezentare elaborate, o nouă activitate derulată în cadrul A8 a vizat obținerea de feedback pentru materialele de promovare (prezentările power-point și podcast-uri) de la studenți ai programelor de master ale beneficiarului (anul II), activitate derulată în luna octombrie. În acest fel am dorit să ne asigurăm că materialele conțin informații relevante din perspectiva studenților. Feedback-ul studenților a fost în general unul pozitiv; studenții au ierarhizat cele mai complete materiale de prezentare din perspectiva lor.  Ulterior, unele prezentări power-point și texte pentru podcast au fost adaptate la sugestiile primite în cadrul procesului de obținere de feedback. Tot ca parte a încercării de a maximiza potențialul materialelor de prezentare elaborate, dintre suporturile text podcast elaborate pentru fiecare suport de curs realizat în cadrul A8 de partenerul principlal UBB, au fost selectate în vederea înregistrării cele mai bune 7 podcast-uri. Decizia de selectare s-a bazat pe feedback-ul studenților și opinia echipei de management. Activitățile de pregătire tehnică a studioului UBB Radio, înregistrarea propriu-zisă, editarea materialelor înregistrate s-au derulat în lunile august, septembrie și octombrie.

Pe durata prelungirii a fost desfășurată și o activitate de proofread pentru anumite suporturi de curs în limba engleză. Acele suporturi de curs care au necesitat o corectură mai detaliată au fost distribuite experților care și-au continuat în perioada august-octombrie activitatea în cadrul A8 (respectiv 24 de suporturi de curs, dintre cele elaborate în limba engleză). Activitatea de proof-reading derulată în lunile august, septembrie și octombrie a vizat parcurgerea în întregime a cursurilor,  identificarea și remedierea erorilor, corectarea greșelilor de tehno-redactare, a greșelilor de limbă engleză. Activitatea de proof-reading a fost justificată de faptul că experții implicați în elaborarea cursurilor nu sunt vorbitori nativi de limbă engleză, iar unele discipline presupun un limbaj de specialitate complex. Ca rezultate relevante ale acestor eforturi suplimentare de verificare / corectare am contribuit la îmbunătățirea calității finale a cursurilor și, implicit, a programelor de masterat pentru care sunt destinate aceste cursuri.

Odată cu finalizarea procedurii de atribuire a contractului de tipărire, activitățile care vor trebui derulate în cadrul A8 privesc distribuirea machetelor experților implicați în continuare în cadrul A8 pentru parcurgerea machetelor și acordarea calificativului „bun de tipar” și comunicarea cu editura.

Rezultatele principale – 78 de suporturi de curs (78 de materii atât la beneficiar cât și la parteneri) tipărite în 120 de exemplare fiecare; 7 podcast-uri, 78 de prezentări power-point. Alte rezultate includ: feedback obținut de la studenți, proof-reading etc.